» USA, dag 3 & 4

Dag 3 - Charleston
Den morgonen fick vi gå upp lite extra tidigt för vi skulle nämligen in till Charleston. Det tog crika tre timmar att åka dit med bil och jag kommer ihåg att jag mådde galet illa. Kommer också ihåg att vi stannade på en av alla miljoner McDonalds som ligger vid vägen och köpte lite mat och en gigantisk(!!) pommesfrites, haha.
Dom som vi var påväg mot bodde inne på ett "privat" område med vakter runt som krävde specialtillstånd/förbokning för att man skulle få komma in. Efter som vi var väntade släppte dom förbi oss hyffsat snabbt. Väl inne på området fanns ENORMA hus, en golfbana och lite andra saker. Vi fick åka ett tag för att komma fram till Elaines hus som visade sig vara stort, gult med pool på baksidan. Bredvis parkeringen fanns en stor basketplan som vi körde lite på innan vi gick in. Inne i huset var det nästan som väntat. Högt i tak, stora tavlor med familjen i vita kläder, en ballkong INNOMHUS (inte väntat), två hundar, en hamster och en pappegoja. Det fanns typ en miljon badrum och sovrum och man tappade lätt bort sig. 
Familjen var dock inte som man tänkt sig. Elaine var snäll och världigt rolig, hennes man Chad såg jag inte av så mycket, men det lilla jag fick se var att han var en typisk sportpappa. Deras tre barn var lite skygga men i längden ganska pratglada. Dom hette Sara, John och William.
 
I alla fall så hängde vi lite vid poolen och snackade innan vi drog iväg till en resturang vid vattnet. Jag åt en god fish and chips. Efter maten åkte vi hem en snabbis och begav oss sedan mot konserten vi skulle på. Så vi åkte dit och fick varsin VIP-bricka. Konserten var utomhus och anledningen till att vi var VIP var att pappa, Dave, Pat och Brian var nära vänner till bandet Hootie and the blowfish. Dock var bara gitarrisen Mark där så han är den enda av dom som jag träffat.
Kvällen var awesome och vi dansade helt GALET mycket. Brian hade rätt sköna moves faktiskt HAHAH! Så jäklanajs :D Det enda dåliga var att Pat skulle åka :( Saknar honom.
 
Vid elva så åkte jag, Daniel, Ebba, Mamma och Sara hem. Hon skulle ju liksom till skolan nästa dag ;) I alla fall så skulle Sara ge oss väg beskrivningar men tappade bort sig lite och vi kom helt fel, haha! Men efter ett väldigt långt tag så kom vi i alla fall hem. Sov som en stock hela natten trots att jag delade säng med Ebba, haha. Mamma och pappa fick det inte lika skönt för mitt i natten hoppade den största hunden rakt upp i deras säng, HAHA! :D
 
Dag 4 - Hem till huset
Nästa morgon så vaknade jag och gick direkt ner till frukosen. Där satt jag och snackade med några + deras pappegoja, så söt ;) Den satt typ och busvisslade när jag kom hahah! Och så skrek den "GO GAMECOCKS" och  "JOHN, BE NICE". Hihih.
Innan vi åkte hem så chillade vi vid poolen och sa hej då till Sam, Rebecca och Medelen. :( 
Hem vägen tog minst lika lång tid men vi gjorde några najs stopp så det blev inte så farligt. När vi tillslut kom hem så kom Daves familj och så hade vi lite Taco-kväll med dom. Han hade tre barn och en fru. Dom hette Robin (frun), Parker, Grant och Samantha. Parker och Ebba blev superbra kompisar men jag och Grant fastnade inte riktigt för varann även fast vi var i samma ålder, hahah. Han var snäll men lite.. egen.
Orkade inte skriva så detaljerat, men det får duga :)
 



Kommentera inlägget här:

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (lovar ska inte säga till nån)

Har du en blogg också?

Kommentar:

Trackback