» the boys who..

 
 
 
The Boys Who is officially back!
 
The Boys Who is officially back!
 
The Boys Who is officially back!
 
but there´s no such boys.

» kontakt

Kik: Sandburgaren
Facebook: Kajsa Sandburgare

» just a random pic

Blev en joggintur istället på cirka 25 min. Kunde inte hålla mig, hade ju egentligen tänkt att gå men benen bara kittlade så var superskönt att få springa av sig. Blev lite intervall-fys med mamma när jag kom hem också och en dusch på det. Ultimat!♥ Efter det fick jag dock massa otur. Först schampo i ögat så att jag tappar rakhyveln och skär upp hela foten. Gjorde inte ont med herregud vad det blödde, sjukt! Sen häller jag upp fel jucie (paniken när man ser att det är blodapelsinjucie istället för vanlig..) och sist men inte minst halkade jag i trappan. Just my luck liksom...
 
Killar + regn = höjden av sexighet
 

» "deppquote"

 
 
 

» PW time

Har varit superdålig på att träna senaste veckorna och har nog skyllt lite på skolan. Men helt ärligt skulle jag lätt ha tid med minst tre pass om veckan om jag bara drog ner lite på serie-tittandet, hehe. I alla fall så var planerna att sticka och träna idag, men det är ju så sjukt jobbigt och tungt att ta sig iväg så skippade det. La mig i sängen och kollade på ett (läs: tre...) avsnitt av The O.C istället. Ångrar dock verkligen att jag inte tog mig tid och tränade idag så ska strax ge mig ut på en PW för att bli av med rastlösheten. Skönt!♥
 
 

» ♥

Tisdag: Köpa vinterjacka, finally!
Onsdag: Engelska prov & baka en massa
Torsdag: Träna
Fredag: Klassen håller i ett disco & vi får höstlov
 
+ ska förhoppningsvis köpa en ny mobil någon gång i veckan också♥
 

» plugga

Har franska prov imorgon och ett engelska prov nästa vecka + lite inlämningar och matte = bloggar när jag hinner. Puss♥

» songs

 
 
Lyssnar sönder dom här låtarna och bara älskar dom för jag älskar One Tree Hill och Supernatural♥
 
PS. 1 - Om ni inte har sett One Tree Hill, se den!!
PS.2 - När ni är klara med One Tree Hill, se supernatural!!

» it's gonna take a lot..

...to drag me away from youuuu, there's nothing that a hundred men or more could ever do
Alltså åh här med har låten "Africa" officiellt den bästa refrängen någonsin. Gråter lite innombords varje gång jag hör den, så sjukt fiiin♥

 Fanny tog bliden på denna fina höstgris 

Alltså ser ingen poäng med att skriva ner allt jag gör på dagarna så skippar det för really tror inte någon bryr sig. Tänkte också att jag ska börja skriva mer om tips och roliga grejer som people might care about. (hahah fan va smart jag är). Men inte nu. För nu ska jag på dejt. Med min franskabok. 

» big year

Just nu har jag så mycket att se fram emot. Inte bara nu i höst, utan det kommande året. Ofta blir man ju lite depp på hösten när man vet att sommaren är långt borta och det är massa prov osv, så jag ska göra en +pluslista med allt positivt som händer/kommer att hända i mitt liv för att peppa mig själv.
+ Jag åker snart till London
+ Om bara två veckor är det höstlov
+ Det här är mitt sista år i grundskolan
+ Balen vi kommer ha i vår
+ Vara massa med mina fina kompisar och träffa nya vänner
+ Jul och nyår
+ Och framför allt: Snart börjar jag gymnasiet! Obeskrivligt hur taggad jag är
 

» bloggis

Bild från idag.♥
 
Idag har jag och mina chokladvänner varit inne i stan på bloggträff och ja, det var lika tråkigt som det låter. Sjukt mycket folk så man hann inte ens prata nåt med dom. :((( Som tur va så hade vi jätteroligt i kön. Pratade med hur mycket människor som helst (feeling social) och drack varmchoklad. Myspys! 
 
PUSS

» sleepover

Having a sleepover with ma babes, uppdaterar imorgon♥

» london

Iiiiiiiih! Den 14 november åker jag och mamma till london och är där i tre dagar. Vi kommer bo precis vid oxford street så det kommer bli aweeesomeee♥ Längtar!

» breakfast

Suddig halvdan bild men det fåt duga #nobodysperfect 
 
Jag hann med allt (!!!!) igår faktsikt. Fett stolt! Sprang hem efter skolan, tog en dusch, sprang ut, knäppte några höstbilder, gick till tunnelbanan, hann med den, var på fotokurs, träffade Anna, virrade omrkring i stan, frågade gamla tanter, hittade till Nalen, kollade på konserten, åkte hem, hann plugga. 
 
PUSS

» PEPP

Godmorgon! Vaknade verkligen på rätt sida idag, gick upp innan klockan ringde och började göra mig i ordning direkt. Brukar ha så himla stressigt varj morgon och äta frukost påväg till skolan (hehe) men inte idag! Fett pepp på livet!
 
Dagens planer är i alla fall att efter skolan sticker jag hem, gör klart det sista på fotoläxan och sen åker jag på fotokurs. När jag är klar möter jag upp Anna och så äter vi först något innan vi drar till hennes pappas konsert. Måste hinna plugga också, men det löser sig. Hehe
 

» i am ashamed

 
Jag skäms över att vara svensk. På riktigt. Hur kan sex killar som våldtagit en ensam tjej bli frikända? HUR kan hovrätten låta dom sex killarna, som dessutom erkänt, bara gå hem utan ett enda straff? Och argumentet domaren använda är bara så otroligt pinsamt. "Flickan var i en utsatt situation men inte i ett hjälplöst tillstånd." Hur tänker han? Skulle hon rest sig upp och slagit ner sex äldre killar, även fast det hade kunnat kosta henne livet? Är hon inte i en hjälplös situation om sex killar låser in henne i ett rum? Det är absurt. Äckliga äckliga domare. Domaren i detta fallet heter förresten Sven Jönson. Fy fan för dig. (Ta det gärna personligt.)
 
"Enligt lagen innebär våldtäkt att någon blir tvingad till samlag eller andra sexuella handlingar genom att använda sig av våld eller hot, eller att gärningsmannen utnyttjar att offret befinner sig i ett hjälplöst tillstånd." Detta är alltså direkt kopierat vad våltäkt betyder enligt lagen. För att kunna sätta dit någon för våldtäkt måste alltså det utsatta personen ha bevis i form av blåmärken osv eller ha varit i en helt hjälplös situation. Men vad räknas egentligen som hjälplös situation? "medvetslöshet, sömn, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i ett hjälplöst tillstånd." Och inlåst i ett rum med sex killar räknas inte som en hjälplös situation eller? Helt sjukt.
 
weheartit always tells the truth↑
 

» + / - med dagen

+ Vår lärare sköt fram vår svenska prov. LYCKA
+ Har inte varit ett dugg trött idag
 
- sämsta hårdagen någonsin, hatahata mitt hår
- Försäkringsbolaget hörde av sig om min mobil. Dom kommer betala pyttelite av en ny mobil = jag kommer vara fattig i 100 år
- jag måste plugga en massa
 

» höstinspo

♦We never noticed the beauty because we were too busy tryning to create it♦

» MIN NYA STIL

Hur en vanlig 15 åring spenderar sin lördag: Vaknar sent, träffar kompisar och festar hela kvällen.
Hur jag spenderar min lördag: Läser ut min Harry Potter bok, bakar ett bröd och städar hela nedervåningen - frivilligt. Vaktar lillasyster på kvällen.

Amen.
 

» mr lonley

Spela denna låt i bakgrunden medan du läser för ultimat stämning. 

Var extremt lycklig (observera: överdrift. Var cirka normalglad) innan jag bestämde mig för att kolla lite bloggar. Allt man ser är ju supersnygga tjejer med supersnygga pojkvänner som lever livet with no worries och en stor walk-in-closet. HALLÅ?? God you forgot to please me?? Where is my mr. perfect? Min walk-i-closet? EHM mina bloggläsare??? hallååååå
Nej fy orättvisa liv. Nu går jag och lägger mig ytterst olycklig (observera: överdrift. Är väl mer extremt loney bara) och tröstäter lite tillsammans med the love of my life: Mr. Harry-Potter-bok. Ha ha. Lite bra har man det ju ändå. 
Vi får ju heller inte glömma Marley min bff<333 Han finns alltid där för mig. Eller nej juste. Han är ju inte ens min hund. Vem försöker jag lura 
Mvh Bertil 50 år, singel och sökande. Gillar: Hundar  

» svartvitt

 
 
Har varit ledig idag så tog med mig Nora och kameran ut. Hade fotoläxa så hon fick leka modell. Så snygg♥