» Sommar

Min sommar:

4 juni - bal
11 juni - sommarlov
17 juni - medina spelar på grönan
18 juni - Grekland 
2 juli - hem från Grekland 
20 juli - Malta 
6 augusti - min födelsedag
9 augusti - hem från Malta 
18 augusti - niello spelar på grönan

» Tråkig dag


Mamma vakande med migrän så vi fick skjuta upp vårt skoshoppande till imorgon. Som tur var fick jag ändå med mig pappa till sickla så att jag kunde köpa de sista sakerna till min balklänning eftersom jag ska sy om den i helgen♡ 
Förutom det har jag inte gjort något vettigt idag och det var längesedan jag hade såhär tråkigt. Kanske tar en powerwalk senare ikväll för att rensatankarna lite, men det får vi se då! puss

» Resor


Nu är även Grekland bokad och det står nu klart att jag kommer spendera halva mitt lov utomlands - tre veckor på Malta med kompisarna och två veckor i Grekland med familjen. Tagga!

» sex timmars plugg

Efter sex långa timmar blev jag äntligen klar med uppsatsen och belönade mig då med en joggingtur. Drog med lillayster också men eftersom hon är allt annat än vältränad så blev det mest att vi gick, haha. Köpte även med mig en marabou hem och åt den framför ett avsnitt av KärlekskodenSåg första avsnittet och det var faktiskt riktigt intressant, dock kanske inte något jag vill sitta och kolla på en ledig kväll, hehe. Imorgon är vi i alla fall lediga och på förmiddagen ska jag iväg med mamma för att kolla på skor, men förutom det har jag inget planerat. 
 
PUSS♥
två mobilbilder från när jag och anna var i hellas och tog första doppet för i år♥ 

» vagetarisk sallad

vegetarisk sallad - couscous, gurka, sallad, vattenmelon, avokado, ägg och nötter♥
 
Idag fick vi sluta strax före tolv istället för vid tre så det var verkligen jätteskönt! Då gick jag direkt hem och lagade lunch (↑↑↑) och satte mig för att börja skriva lite på de sista inlämningarna. Dock kom Nora innan jag hann börja och så hjälpte vi varandra med att smörja in oss med BUS bland annat. Nu har hon däremot gått och jag ska alldelses strax sätta igång med en av skrivuppgifterna. 
 
Ha en bra dag, puss

» SENSITIVE

Jag har alltid haft ganska torr och stram hy så när jag såg att Nivea lanserade en ny serie vid namn Sensitive så blev jag väldigt sugen på att testa den. Jag köpte först dagkrämen för 99:- på kicks och blev så nöjd att jag köpte nattkrämen och en cleansing milk också. Stort tips!

» 4 dagar kvar

Hej och förlåt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna. ♥
I söndags vakande jag runt tio och tog då en dusch och småstädade mitt rum lite innan jag träffade Anton strax före två. Vi kollade film och bara promenerade runt lite så det var riktigt mysigt! Igår var vädret lite sämre än tidigare men Nora hade inte tagit sitt första dopp än så vi trotsade vädret och åkte till hellasgården i alla fall. Det var hela 19 grader i vattnet och det blåste så mycket att det faktsikt var varmare under ytan än över, riktigt skönt! Jag var även hos en naprapat igen på grund av min axel som bara blir värre och värre. Dock fick jag några övningar att göra så jag hoppas att det blir bättre snart!
 
Idag var jag också i skolan och vi fick tillbaka några prov som jag är riktigt nöjd över! Inget firande blir det dock, jag msåte ta tag i mitt plugg och skriva klart mina tre sista inlämningar på hela terminen. Det är bara fyra vanliga skoldagar kvar på hela terminen så nu köttar sista biten och taggar sommarlov.
Snart, snart är det lov!

» Lördag


Världens godaste dricka - iskalltvatten, lime och frysta hallon 

Hej och förlåt för sen uppdatering! 
Idag vakande jag vid halv elva, fixade mig lite och efter det skjutsade mamma in mig på arbetsintervju, nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på att jag får jobbet! Efter det mötte jag upp Nora och så gick vi runt och kollade i lite olika affärer + lite tjejsnack på det - helt perfekt! Hem kom vid kanske sex och då åt vi först grillat här hemma innan jag gick ut för att träffa Nora för att grilla igen. Då köpte vi först en engångsgrill, hittade en bra plats på ett högt berg och sen var det bara fram med marshmellowsarna och på med musiken. En bättre lördag helt enkelt!

» repotage

Igår fick vi spela in riktiga repotage i skolan och jag och min grupp valde att göra om slakthusområdet. Tycker faktiskt att det blev riktigt bra, kolla gärna och säg vad ni tycker!

» rusta

Brun utan sol från Dove, 35kr ♥ BED HEAD schampoo och balsam, 25kr styck
 
Ansiktsrengöring från Clearasil, 10kr ♥ Lee Stafford torrschampoo för brunetter, 49kr
 
Igår åkte jag och Anna till Rusta i Nacka och fyndade en massa. De hade massor av rea och sålde märken som annars brukar kosta över hundralappen för 10-50kr. Jag köpte lite mer än det som finns på bilderna men har dem inte här just nu. ♥

» enskedespelet

Igår var jag äntligen och kollade på enskedespelet! Måste säga att jag saknar att vara med riktigt mycket men det är ändå skönt att kunna fokusera 100% på skolan nu sista terminen i grundskolan. Väldigt många kom i alla fall fram och hälsade efteråt vilket var mysigt, känns fortfarande lite som en andra familj. :') Det var hur som helst jättekul att kolla på mamma och pappa när dom körde och de var verkligen superduktiga! Om ni inte redan har köpt biljetter kan ni göra det HÄR!♥

» OOTD

Dagens: Klänning - JC // stickad tröja - vero moda // klocka - ur&penn

» inspiration


» workout

Jag lyckades faktiskt få en hel del pluggande gjort idag - hela tre timmar! Brukar inte kunna sitta så länge annars men jag måste säga att det var mycket lättare att plugga ute i solen med en kopp te istället för inne i en mörkt rum som jag annars gör. I alla fall tog jag en spring runda runt åtta tiden och det var otroligt skönt faktiskt! Perfekt temperatur och lagom mycket människor ute. Tyvärr fick jag lite ont i ena knät så var tvungen att gå en stund men för utöver det gick det riktigt bra! Både byxorna och tröjan är från h&m.

» ny jacka

Igår fick jag ta hem en jacka som jag har sytt i slöjden. Förutom att den är lite för liten så blev jag faktiskt riktigt nöjd! Vad tycker ni?

» I'll jump for you

Nu kom jag precis hem från skolan och eftermiddagen kommer främst ängnas åt att plugga till mitt franska prov imorgon. Men först: Läsa VR ute i det varma vädret!♥

» Hm bikini

Just nu på h&m har de fått in dessa bikininmodeller i flera olika färger för endast 49kr / del. Riktigt kap!

» två på repeat

Förlåt för den dåliga uppdateringen men imorgon lovar jag att lägga upp massor av inlägg. Nu ska jag dock sova, så länge får ni två favoriter som spelas på repeat i högtalarna.
 
En av Zara Larssons nyligen släppta låtar. Gillade den inte riktigt först men  nu ett att ha lyssnat ett par gånger börjar det faktsikt bli rätt bra!
 
En riktig nostalgilåt. När jag var tolv år levde jag för Tokio Hotel och när jag satte på en av deras låtar här om veckan kunde jag fortfarande texten, haha

» hell-week

Idag gjorde vi äntligen vårt alla sista nationella prov i nian och oj vad skönt det känns. Dock väntar hell-week nästa vecka. Alla lärare har avnågon anledning lagt alla sian prov och dedlines under den veckan så jag är lagom taggad.. Vi har en NO-uppgift som avgör mitt betyg i både kemi och fysik, en geografi text som avgör mitt geografibetyg, två beygsavgörande idrottslektioner, en stor teknikläxa, ett franska prov och en svenska analys som bestämmer om jag ska höja mig eller inte. Allt på en och samma vecka. Nu är det all in på skolan - äta, sova plugga.
 
I helgen har jag som tur är mycket att göra så jag slipper tänka på viken mysig vecka som ligger framför mig. Ikväll är det fem timmars barnvaktande som gäller, imorgon ska jag in till kungsträdgården och kolla på massa DJs som spelar och på söndag ska jag iväg på äventyr. PUSS♥
oldie från kungsan när träden blommade där

» NLY TREND



Just nu har Nelly.com 25% rea på deras egna märke NLY TREND och dessa är mina favoriter. Älskar shortsen längst ner, skulle vart så snyggt till ett par bruna ben!

» i'm just a kid how can take it on my own

Dör för dessa två killar. Texterna de har skrivit och bara sättet de är på, så fint! Helt sjukt begåvade är de också så jag lovar att det är värt att kolla igenom dessa 8 minuter. Och lyssna noga på vad dom sjunger, får rysningar åh dom är så duktiga♥

» dinner

Idag stod jag för middagen - det blev lammfärsbiffar med ungspotatis och lite sås till det. Fooodheaven! Kan lägga upp receptet om ni vill.

Idag fick vi äntligen tillbaka lite sol och det firades såklart med ett 2 timmar långt nationellt prov i SO direkt på morgonen.. Som tur var gick det ändå rätt bra så det var inte helt färgäves. Efter skolan passade i alla fall jag och Anna på att njuta av det fina vädret genom att köra ett långt och sjukt tungt rumppass ute i min trädgård, tagga träningsvärk imorgon.. När hon gått hem lagade jag middag och sedan dess har jag varit barnvakt till Ebba. 

» study time

Idag efter skolan kom Anna och Nora hem till mig för att plugga SO inför vårt nationella prov imorgon, men tyvärr fick vi inte speciellt mycket gjort hehe. Istället tog vi massvis av fula bilder på varandra och gjorde allt som vi inte behövde göra  - en väl spenderad eftermiddag med andra ord.. Nu tänkte jag dock koka ännu en kopp varm choklad och försöka repetera lite historia för att i alla fall vara någorlunda förberedd inför provet imorgon.
Wish me luck och sov så gott♥ 

» yoga pants

Trots att plugghögen är lika stor som tidigare har jag ändå fått ganska mycket gjort idag. Jag kom bland annat ut på en joggingtur och så passade jag på att skicka in ett viktigt papper till STS angående språkresan, är så taggad - bara 68 dagar kvar nu! Förutom det hann jag även med att tvätta lite och snart ska jag hoppa i säng tillsammans med ett avsnitt av antingen Orange is the new black eller Awkward. Jag hade helt missat att den fjärde säsongen av Awkward redan hade kommit ut (tack Sharon att du berättade, hehe), så om jag hittar någonstans att se den blir det med största sannolikhet det jag väljer. 
Godnatt♥
 
Måste passa på att tipsa om världshistoriens skönste byxor - de kommer från Gina Tricor och kostar 199kr. De är underbara att både springa och mysa i, och om man matchar dem rättt kan man lika gärna ha dem i skolan också. Ett riktigt kap helt enkelt, vet tyvärr inte om de finns kvar längre men ni kan ju kika in på deras hemsida / närmaste affär, kan även tänka mig att H&M har likande♥

» cravings

shoes
Tänk bara att ha dessa i sin skogarderob, heaven! Klicka på bilderna för att komma till de olika skorna♥ 

» i wish...

...att jag hade fötts som kille
 
...att jag hade den perfekta kroppen
 
...att jag hade överflöd av pengar
 
...att jag aldrig behövde plugga
 
...att jag fick träffa min farfar igen
 

» 13th of may

Idag hade vi en håltimme precis före lunchen så jag passade på att äta hemma. Det fick bli en hemmagjort hamburgare med rostbröd, riktigt gott och väldigt enkelt dessutom!
Skolan slutade vid halv tre men jag stannade ändå kvar för att bygga klart en bil på tekniken. Hem kom jag strax före fyra men jag har inga bestämda planer för eftermiddagen. Funderar på att gå ut och jogga och sedan väntar en hög med plugg som jag måste ta mig igenom. 
 
Ha en bra dag, puss

» yesterdays

Tjocktröja från Stockh LM // jeans från primark i London

» balklänning

Nu har jag äntligen klickat hem en balklänning efter mycket om och men! Kan redan se framför mig exakt hur jag ska matcha den så jag håller tumarna för att den sitter bra också. Jag vill inte visa hur den ser ut ännu, så ni får nöja er med en liten sneakpeak. Godnatt!♥

» klassresan

Idag kom jag hem från klassresan vid ungefär halv ett och jag måste säga att det blev väldigt lyckat! Vi gjorde allt från tårttävlingar till kubbturneringar och så har vi kört minst 20 omgångar av Maffia. Dock måste nog höjdpunkterna ändå vara min och Almas skogstur där vi hittade en grotta (hahah) och när alla var samlade och berättade spökhistorier, riktigt mysigt! Vi åt även massor av god mat, det blev allt från ben&jerry glass till oxfilé och tacos. Tyvärr har jag knappt tagit några bilder men här ser ni i alla fall två + en film jag klippte ihop.

» barndomsbilder

Igår satt jag och bläddrade igenom massor av barndomsbilder på datorn, så kul att se! Hittar ni mig på varje bild?♥

» fredag

Dagen startade med ännu ett matte NÄP - fast den här gången gick det mycket bättre som tur var. Efter det hade vi i alla fall två håltimmar, sedan en lektion och efter det ännu en håltimme. Har alltså bara haft en riktig lektion idag - väldigt skönt! Alldelses strax ska jag hoppa in i duschen och efter det ska jag även börja med packningen för klockan halv sex åker vi. Jag kommer tillbaka på söndag men det kommer upp några tidsinställna medan jag är där så bloggen slipper stå tom. puss♥
 i brist på annat - random bild från i somras på min födelsedag

» hallbyggarna jonsereds

sponsrat inlägg

Nu är sommaren snart här och det innebär även mängder av studentfester, skolavslutningar och andra högtider värda att fira.  Dock betyder sommar inte bara sol och värme, alla som någonsin satt sin fot i Sverige vet att vid den här årstiden kommer även regnet. Visst kan det vara mysigt inifrån, men när man står där med 60 gäster mitt under midsommarfirandet – då är det inte lika kul. Men oroa er inte, jag har lösningen. På Hallbyggarna Jonsereds kan man hyra eller köpa tält, presenningar och andra väderskyddande produkter i bra kvalité för att inte behöva låta sig hindras av vädrets eventuella överraskningar. Med en snabb och säker leverans tycker jag att det här är det perfekta alternativet för en lyckad ute fest, och vid tillfälle är det definitivt hit jag kommer vända mig. Ett stort plus med verksamheten tycker jag som sagt är att möjligheten att hyra deras produkter finns, för vem orkar egentligen ha en stor presenning liggandes hemma på tomten?

 Ni hittar hemsidan här och lycka till så mycket med era ute firanden i sommar!


» os-dag

För ganska precis en halvtimme sedan kom jag hem från en halvdag på IP. Alla niorna hade OS och tävlade i 400 meter, 60 meter, längdhopp, kula osv. Tack vare det riktigt dåliga vädret var jag väldigt otaggad och dessutom frös man som en gris så fort stod stilla, men trots det försökte jag i alla fall göra mitt allra bästa. Tror det lönade sig också, fick faktiskt bronsmedalj på 400 meter av alla tjejerna i hela årskursen!
 
I alla fall fick vi sluta vid elva och då var jag heelt genomfrusen så det första jag gjorde när jag kom hem var att tända en varm brasa och sedan fixa lite lunch.
 
Ha en bra dag, puss♥

» proteinbars

Här om veckan fick mamma ett recept på proteinbars och i förrigår testade jag att göra dem. För att vara endast nyttiga blev de faktsikt oväntat goda och ett stort plus är att det går väldigt fort att göra.
 
Recept:
15 dadlar
1 dl mjölk
2 äggvitor
1 banan
1,5 dl kvarg
0,5 dl havregryn
0,5 dl kakao
0,5 tsk bakpulver
 
Gör såhär:
Kärna ur dadlarna och lägg dem i en matberedare. Blanda i resten av ingridienserna och mixa ihop det till en jämn smet. Häll sedan upp i en form (det går även att hälla upp på en vanlig plåt men då finns risken att den glider ut och barsen blir helt platta) och stoppa in i ugnen på 200 graders värme. Låt dem stå i 20 minuter och ta sedan ut dem och skär i bitar (ca 9 stycken). För er som räknar blir det 64 kcal per bar.

» klassresa

I helgen åker min klass iväg på klassresa till en liten scoutstuga i någon skog utanför stockholm. Först trodde jag att det skulle bli riktigt tråkigt men tydligen är det rätt mycket planerat + massa god mat ska med så jag tror att det kan bli ganska kul ändå. I alla fall finns det inget internet där, men jag ska försöka ta med kameran så att ni kan få se lite bilder sen. Ska också försöka tidsinställa lite inlägg till er så att bloggen slipper stå tom, men nu ska jag sova och tagga inför morgondagens idrottsdag. Godnatt♥

» matte NÄP

Gårdagens mellis: Riktigt god smootie med hallon, mango, banan, vaniljyoughurt och vatten

Idag startade jag, och resten av Sveriges nior, dagen med första delen av mattenationella. Tyvärr gick det inte alls som jag tänkt mig och jag hoppas verkligen på att jag lyckas bättre på nästa del. Efter skolan träffade jag Nora lite kort eftersom jag hade lovat att köra ett PT magpass med henne, men förutom det har det inte hänt mycket. Funderar på att plugga lite matte eftersom jag verkligen vill lyckas på nästa prov, men jag får se hur det blir med det. Skriver senare, puss

» smile

En dag närmare sommarlov, ledighet och värme. Nu gör vi det här till en bra dag och tar oss igenom dagen med ett stort leende på läpparna! PUSS

» look up

Pappa visade mig den här korta filmen och jag tycker verkligen att den var tränkvärd så ni borde se den!

» monday

Bilder från igår från pappas födelsedagsmiddag
 
Idag är det då igen måndag igen men jag tycker att dagen har gått ganska fort trots det dåliga vädret. Efter skolan pluggade jag och Nora lite matte eftersom vi har nationella på onsdag men vi fick inte spciellt mycket gjort eftersom vi kom på roligare saker att göra - tex äta strössel och skicka fula snapchats hehe. När hon gått hem åt jag i alla fall middag och vid niotiden träffades vi igen och gick på en lång, mysig powerwalk! 

» Facelook

Facelook 

Idag fyller pappa år så jag har spenderat dagen med att laga mat och göra klart det sista på hans present. Hann även med en tur till stan, kan visa vad jag köpte imorgon. Lovar att uppdatera bättre i veckan, puss

» lazy day

Dagens frukost/lunch: Sallad med bacon och couscous + citronvatten
 
Dagen igår vart, trots skolan, ganska bra faktiskt. När jag kom hem körde jag först ett jobbigt mag- och konditionspass här hemma och efter att jag duschat och fixat mig kom även Nora hit. Då lagade vi lite middag och vid åtta ungefär åkte vi in till söder för att se på bio. Vi såg som sagt Divergent och jag tycker att den var riktigt bra! Jag älskade boken men jag måste änså säga att filmen var nästan lika bra. Den slutade strax före tolv och då åkte vi direkt hem.
 
Idag har jag inga speciella planer men tack vare det dåliga vädret lär jag bli inne för det mesta. Nora kommer hit någon gång under dagen och då ska vi träna lite, men förutom det kommer jag antagligen bara sitta framför brasan och läsa hela dagen. puss

» Divergent

Nu: bio med Nora

» friday

Godmorgon! Idag är det då fredag och tillskillnad från i princip alla andra skolor i hela Sverige måste jag till skolan. Vi fick ingen klämmis så det var bara att pallra sig upp och bita ihop. Helg är det i alla fall snart och jag har faktiskt inte så mycket planerat förutom att jag ska se på bio med Nora ikväll och fira pappa på söndag. 
 
Ha en grym dag, puss♥
Tre på mig och min fina darling

» powerwalk

Nu är jag hemma efter min powerwalk som blev snäppet längre än jag trodde. Efter att jag hade tryckt i mig en celsius fick jag massor av energi och jag tror att jag gick i ungefär en och en halv timme (drygt en mil). När jag var i farmors område stannade jag även till hos henne och gullig som hon är bjöd hon på middag. Jag tror jag var där i drygt en timme så det var riktigt mysigt!
Nu är jag dock hemma igen och jag känner att koffeinet börjar gå ut så jag lär väl gå och lägga mig snart. Men först: Top Model Sverige final!♥

» Valborg

Dagens lunch: Couscous, rökt lax, kikärtor, gröna bönor, champinjoner, sallad, gurka, tomater, keso och jordgubbar. Foodheaven och stooor matkoma
 
Igår var det då Valborg och jag hade bokstavligen inte en enda mintur över till bloggen. Först var det skola till klockan tre, sedan hem och fixa med pappas födelsedagspresent, till Nora för att förbereda efterrätten, hem för att fixa mig, tillbaka till Nora för att äta middag där och efter det ut med kompisarna. Busy night! Kan även tillägga att jag hade en väldigt rolig kväll men dessvärre sov jag inte så mycket hehe. Anna, Nora och Ludde bestämde sig för att sova över hos mig och vi somande inte förens vid halv fyra/fyra. Eftersom vi alla sov i en och samma soffa vart det heller inte jättebekvämt så vi var vakna igen vid halvsju.. 
 
Resultatet av mina tre timmars sömn blev en extremt långsam hjärna och ett väldigt lättretligt humör. Jag har en tendens att bli en riktigt bitch när jag inte har sovit så idag har jag  i största mån försökt att hålla mig undan. Dock är jag inte speciellt trött fysiskt så vid elva tiden åkte jag och mamma iväg till gymmet för att gå på pass. Jag har inte riktigt varit definition av nyttig de senaste dagarna så det var skönt att äntligen få röra på sig! 
 
Nu: Till affären för att köpa celcius och efter det en lång powerwalk för att rensa tankarna. Skönt!

» beans

Det här är exakt min humor, kunde verkligen inte sluta skratta efter att pappa visat mig. Och till er som inte fattar - det är alltså en reklamfilm för bönor. 

» new in

Hittade den här vita basic tröjan på monki i skrapan för 80kr. Jag har verkligen letat efter en enkel vit t-shirt och den här är i superskönt material så det var helt perfekt!