» lov

Det här med bloggande går lite upp och ner känner jag, har varken tid eller lust att skriva. Igår fick jag dock jullov så vi får väl hoppas på bättre uppdatering framöver :-)
Igår fick vi som sagt lov och efter det kom Sara hem till mig och åt middag tillsammans med min familj och några gäster. Efter det mötte vi upp Norea och Sofia och så spenderade vi kvällen på ett nattcafée. Mys!
Idag har jag knappt gjort någonting alls - var hemma hos Nora en stund och under kvällen drog jag runt lite på stan med Frans och Norea, men förutom det har jag bara gått runt som en zombie här hemma. Har varit galet rastlös men det var skönt att ta det lite lugnt i alla fall. 
Godnatt!



» Chai

Min morgon idag blev inte på långa vägar lika lugn som igår. Istället för att ha 40 minuter till godo att bara göra ingenting på, så vaknade jag 40 minuter innan skolan började. Det innebar första bästa kläder, uppsatt hår och en macka påväg till tunnelbanan, uschusch. Som tur var hann jag i tid men en dålig morgon kan förstöra hela min dag.. 
 
Jag slutade halv fyra och efter skolan åkte jag direkt till Farsta Centrum med Norea för att fixa en julklapp. Sedan bar det av hemmåt och så fort jag kommit hem tog jag en lång dusch - tvättade håret, rakande benen osv, så skönt och avslappnande! Nu sitter jag alltså i min badrock framför datorn med en kopp av mitt nya chaite i min nya mugg som jag fick av Tahsin igår, love it! 

» lost.


I cry not because of you, but because of the ones I got instead

» Beautiful pain

 
As time passes, things change everyday
But wounds, wounds heal
But scars still remain the same
But tomorrow today's gone down in flames
Throw the match, set the past up ablaze

» sovmorgon

Godmogon! Idag har jag sovmorgon till klockan tio men jag gick ändå upp relativt tidigt för att kunna ta det riktigt lugnt - det finns inte mycket som slår en stressfri morgon. Just nu sitter jag alltså i soffan med en kopp av mitt nya te, en kvarg och såklart också en passionsfrukt på det. Har bäddat ner mig i soffan tillsammans med ett täcke och bara njuter till fullo. Tänkte kanske kolla ett avsitt av julkalendern också men jag är besviken på det här årets - den utspelar sig i Kroatien och har precis noll julkänsla. 
 
Planerna för dagen är att ha en liten mini-julafton med kompisarna och dela ut julklappar. Egentligen är det alldelses för tidigt men Carro åker bort imorgon så vi kan inte ha den senare. Sedan ska jag även träffa Nora för att baka lite pepparkakor och ikväll lutar det åt en sväng till gymmet. 
 
Ha en bra dag, puss
Några pepparkakor jag gjorde till Amanda igår, jag och födelsedagsbarnet
 

» passionsfrukt

För kanske en halvtimme sen kom jag hem från skolan, då var hon halv sex - tycker att det är dåligt att skolan får hålla kvar oss så länge. Vi slutade så sent som fem idag och när vi kom ut ur skolan var det helt kolsvart.. Usch. Anyways - som tur var hade jag i alla fall sovmorgon till 11:15 imorse och efter det en drygt tre timmar lång håltimme mellan tolv och halv fyra. Väldigt lång tid men eftersom Amanda fyller år idag passade vi på att ta en lång lunch på tacobar och efter det lite shopping på Götgatan. Mysigt!

Efter skolan gick jag och Norea förbi hemköp där jag köpte en kvarg och några passionsfrukter, Carro visade mig de här för några veckor sedan och det har blivit min stora craving - så gott. Rekomenderas verkligen!

» never let a man treat you like anything less than beyoncé


» sundays.

Firade söndag och ledighet med en lång sovmorgon och gick inte upp för än halv elva. Hade planerat en lugn morgon, men lillasyster lyckades övertala mig att åka med till Farsta Centrum så tjugo minuter senare satt vi i bilen. Köpte en latte direkt när vi kom fram och sedan kämpade vi oss igenom 2h julklappsshopping tillsammans. Mysig kvalitets tid med syster men även nödvändigt - 17 dagar kvar till julafton och jag har fortfarande fyra personer kvar att köpa till. 
Vi kom hem igen vid ett men halv två var jag tvungen att jogga upp till jobbet, i sista sekund som vanligt. Vi satt mest och pratade och hade det allmänt mysigt, men nu är jag hemma igen och sitter och lyssnar på Håkan framför mitt element. Ingen snö än så länge men kallt är det i alla fall, både ute och inne.
Ska strax ta en dusch och kanske hjälpa till att laga lite middag men ni får ha en bra kväll. ♥



» Inspiration

 

» insurgent

I am his, and he is mine, and has been that way all along.
He stares at me. I wait with my hands clutching his arms for stability as he considers his respone.
He frowns at me. "Say it again."
"Tobias," I say, "I love you."
His skin is slippery with water and he smells like sweat and my shirt sticks to his arms when he slides them around me. He presses his face to my neck and kisses me right above the collarbone, kisses my cheek, kisses my lips.
"I love you, too," he says.