» DAG 1 - USA

Dag 1 - resan dit
Den dagen som vi skulle åka gick vi upp klockan fyra på morgonen. Klädde på oss och hoppade direkt in i bilen för att dra oss mot Arlanda. Dit kom vi lite innan fem och väl där så träffade vi en gammal dagiskompis till mig. Sammanträffande..? I alla fall så gick vi igenom alla spärrar och kontroller och klockan 6.40 eller något så gick flyget. Det tog knappt två timmar innan vi mellanlandade i Amserdam. Där fick vi vänta i två timmar och genomgå MASSOR av spärrar för att sedan få tillåtelse att hoppa på flyget till Atlanta, USA. Det tog ungefär 9/10 timmar och ta sig dit. Dom timmarna dödade jag genom att läsa ut Pretty Little Liars, kolla på filmer (typ Part of me, Brave osv.) och äta godis o dricka läsk. När vi landade mådde jag sjukt illa, eheh. Jävla flyg/bil/båt åksjuka.
Efter någon timme när illamåendet lagt sig hoppade vi in i vår nyhyrda bil och körde mot Camden. Den resan var beräknad att ta ca fyra timmar men mina föräldrar var så sjukt bra och tappade bort sig så illa att vi stoppade en polisbil som fick eskortera oss dit vi skulle. När vi var pårätt väg släppte polisen oss och Dave tog över. Efter honom åkte vi in på små vägar och stannade vid ett orange hus. Ett stort hus. Vi var framme vid huset som jag kommer berätta mer om senare.
Ut ur huset kom i alla fall Brian och Mike (som åkte dagen efter) och tillsammans bar vi in alla våra miljoner väskor. Dave visade oss till våra rum och jag paxade direkt den mysiga överslafen på våningsängen.
Vid det laget var klockan fem nästa morgon i Sverige och 11 där i USA. Vi hade alltså varit på vift i nästan 25 timmar, så jag behöver väl inte ens berätta att vi sov rätt bra den natten? ;)
mer bilder kommer, pussss



Kommentera inlägget här:

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (lovar ska inte säga till nån)

Har du en blogg också?

Kommentar:

Trackback