» MIN TYPISKA JULAFTON

En kompis frågade om jag kunde berätta om hur min julafton brukar se ut så tänkte berätta nu!

Först och främst kan jag ju börja att berätta att jag aldrig kan somna innan jul. Pirret i magen gör att jag inte kan sova, hihi! Men när jag väl gör det så vaknar jag vid ungefär halv nio. Då hår jag ner och äter en stor frukost med alla i familjen (utom mon brorsa för han sover i ungefär 3 år). När alla har vaknat så sätter vi oss i vardagsrummet med lite fika och turas om att öppna våra paket. Julmusik och mysstämmnimg.
När vi är klara med det så äter vi lunch och myser tillsammans till ungefär fem då vi byter om och går till mormor/farmor (vartannat år) och firats jul med släkten där. Ännu mer paket :D Så då äter vi julbord och kollar på Karl-Bertil Jonssons jul tills det börjar bli sent och då går vi hem!

Det var en typisk jul för mig!




Kommentera inlägget här:

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (lovar ska inte säga till nån)

Har du en blogg också?

Kommentar:

Trackback