» nyårslöfte

 
Mitt stora nyårslöfte in för 2015 blir att stressa mindre över saker. Syftar inte på mindre stress i vardagen - har nästan för mycket tid att göra av med ibland - utan på att sluta stressa upp mig över saker. 2014 har varit ett toppen år men jag har lagt ner alldeles för mycket tid på att tänka helt enkelt. Om jag sitter hemma en fredag kväll känner jag lätt att det är bortkastat tid och att jag borde vara ute och leva livet medan jag är ung. I år ska jag strunta i att tänka så och om jag känner för att stanna hemma ska jag göra det med gott samvete samtidigt som jag ska dra ut om jag känner på det. Jag ska börja göra som jag vill inte som jag känner att jag borde
 
En annan sak som också har med att stressa upp sig att göra är att jag tänker alldelses för mycket på konsekvenserna. Vad kommer hända om jag gör det här? I år ska jag alltså våga ta mer risker. Skita i om jag får lite skäll, det har väl ingen dött av? Framför allt ska jag våga också - göra mer, tänka mindre. Med dom fyra orden ska jag ta mig an 2015 och göra det här till ett grymt år! 



Kommentera inlägget här:

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (lovar ska inte säga till nån)

Har du en blogg också?

Kommentar:

Trackback