» VGY

Jag har fått lite kommentarer om min skola och generellt om gymnasiet så jag tänkte passa på att göra ett inlägg om det och svara på alla frågor.
 
Det tog väldigt lång tid att komma fram till vilken linje och gymnasie jag ville gå på. Jag velade fram och tillbaka mellan sam-media och natur men det var inte förens ganska sent som jag bestämde mig för att söka ekonomi, profil marknadsföring. Det är verkligen inte en linje som jag skulle säga passar in på mig, men kurserna lät kul och man har alltid nytta av ekonomi ämnena så jag tänkte mest varför inte. Idag är jag jättenöjd med mitt val av både skola och linje - Värmdö gymnasium, ekonomi profil marknadsföring. Jag har fått väldigt mycket nya vänner i klassen och skolan har verkligen nått upp till mina höga förväntningar. Skoldagarna är förvissa ganska långa men jag har så bra lärare att lektionerna flyter på rätt snabbt och när man dessutom är med massa kompisar är dagarna ganska lätta att ta sig igenom. Dock måste jag ändå säga att det jag gillar mest med VGY (värmdö gymnasium) är matkorten. Vi får 55kr per dag att köpa mat för och det är hur underbart som helst att kunna äta vart man vill!
 
I klassen har det tyvärr blivit en del grupperingar men jag känner ändå att jag kan prata med alla och egentligen känner jag att mitt kompisgäng räcker gott och väl. Jag trivs sjukt bra och är glad med dem så jag är jäkligt nöjd! Kunde inte fått bättre kompisar! Dock har killarna dragit sig undan lite och bildat ett eget gäng så det det är egentligen ganska få killar jag är med vilket är synd, men jag tror att det släpper lite i längden.
 
PUSS!
 

Trackback