» Det finaste jag har

Igår på gymmet lyssnade jag på Mathilda och Andreas podcast som handlade om hyllningar som deras lyssnare skickat in till sina nära och kära, och även folk som de själva ville tacka. Förutom att det var ett otroligt fint avnitt med massa kärlek i så blev jag inspirerad till att skriva en liten hyllning själv fast här i bloggen.
 
Jag har massor av bekanta och många nära vänner, men på hela jorden finns det bara två personer som har kommit mig riktigt nära och den är hyllningen är till en av dem.
Vi har känt varandra i över tolv år - ända sedan jag började på ditt dagis när jag var fyra år. Redan då var vi vänner men desto fler år som har gått, desto starkare har vår vänskap blivit. Vi har gått igenom allt tillsammans - dagis, grundskola och nu början på gymnasiet. Vi har gått igenom hemska perioder utseendemässigt och upplevt ögonbrynskatastrofer som jag inte ens trodde fanns. Vi har delat skolcrusher och dagdrömt tillsammans om hur snygg killen i C är. Vi har tagit oss igeom otaliga franska lektioner och kört så många omgångar hänga gubbe att det skulle vara omöjligt att räkna dem. Vi har verkligen gjort allt tillsammans. 
Det jag älskar allra mest med dig är att du är som min dagbok - du lyssnar alltid och oavsett. Jag kan säga precis allt till dig och ändå vet jag att du inte kommer döma. Jag kan klaga på löjliga killproblem, dåliga betyg och hur fucked up mitt hår är och veta att vad det än är, så kommer du ändå att lyssna. 
En sak jag älskar med oss är hur vi kan roa oss på de allra konstigaste sätten och hur våra konversationer aldrig tar slut. Vi har pratat om allt från djupa och allvarliga problem, till hur man tar den perfekta tuggan i äpplet eller hur man ska dricka sin oboy på rätt sätt. Tillsammans har vi lärt oss att kanten på kladdkakan är den bästa biten. 
Du är den som jag kan fråga hur mitt hår ser ut och få tillbaka ett uppriktigt svar, och du är den som kan göra mig glad oavsett vad som har hänt. Jag vet att jag säger det ofta men du betyder så obeskrivligt mycket för mig och du förtjänar det bästa som finns. Du är den bästa och underbaraste människan jag någonsin har träffat, du är det allra finaste jag har. 
 
Jag älskar dig Nora ♥


Elin
12 Oktober, 2014 - 16:47 / BLOGG: http://niles.blogg.se

fin skrivet!

ebba
13 Oktober, 2014 - 16:47

jag då...:(♥♥♥


Kommentera inlägget här:

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (lovar ska inte säga till nån)

Har du en blogg också?

Kommentar:

Trackback