» minnen från malta

I förrigår fick jag en kommentar som undrade om jag kan berätta mer om Maltaresan och visst kan jag det! Dock kommer det ta en oändlighet att berätta om varje dag så jag kommer bara berätta om mina favorit minnen. Vill ni ändå läsa om vad vi gjorde under dagarna kan ni besöka Alice blogg då hon lagt upp massa inlägg om det. ♥
 
 Min födelsedag - Hela min födelsedag var helt fantastisk och utan tvekan den bästa jag varit med om! För första gången i mitt liv gick jag ju i skoaln på min födelsedag och min fina lärare hade köpt kakor och godis för att fira, riktigt gulligt av henne! Senare på kvällen när vi var på Numero Uno blev jag även uppkallad att stå på en högtalare framför alla medan de sjöng happy birthday. Som ett perfekt avslut på dagen kom även Victor över till mitt hotellrum och gav mig några fina presenter. Perfekt dag helt enkelt!
 
Skumpartyt - Första onsdagen på resan åkte vi till en klubb som heter Numero Uno. Där hade vi ett stort skumparty med massor av ungdomar från andra grupper och tro mig när jag säger att det var en av de roligaste kvällarna i mitt liv. Iklädda bikini med skum upp till knäna och sprutandes över oss dansade vi hela kvällen. Även fast vi bara känt varandra i några dagar vid det laget hade vi sådan gemenskap i gruppen och det gjorde det hela tusen gånger roligare! Underbar kväll!

Peter's Pool -  Peter's Pool är ett badställe som vi besökte två gånger under hela resan med klarblått vatten och massa fina hoppklippor. "Huvudklippan" där de flesta hoppade var ungefär sex meter hög och trots att jag tidigare endast hoppan från tre meter förvånade jag faktiskt mig själv och hoppade här med, hela sex gånger. Åker ni till Malta är detta ett ställe ni måste besöka!
 
Fernandes cruise - Väl på Malta kunde man välja att lägga till massor av extra aktiviteter och en av dem var Fernandes Cruise, en dagskryssning på en mysig båt med massor av fint bad i kristallklart vatten. Det var helt klart en av de bästa dagarna! Tänk er själva att spendera en hel dag i solen med massor av kompisar ute på havet, längtar tillbaka!

Alla nätter i 230 - Flera nätter under resan smög vi upp till hotellrummet över efter utegångsförbudet och spenderade nätterna där. Trots att det var trångt och att alla var trötta så var det ändå en så mysig gemenskap att sitta ihopträngda i ett hotellrum och prata hela natten. Saknar det såå!

Sista kvällen - Den allra sista kvällen, dagen innan vi åkte hem, åkte hela gruppen till en gammal stad. Där åt vi middag, tog gruppfoton framför den fantastiska utsikten och senare på kvällen fick vi gå runt fritt i staden. Det var verkligen jättemysigt och jag spenderade större delen av kvällen med att promenera omkring med Victor och William. Mys!
 
Min kompis Felicia klippte ihop en film med massor av bilder från resan. ♥



Kommentera inlägget här:

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (lovar ska inte säga till nån)

Har du en blogg också?

Kommentar:

Trackback