» london

 

» these are the days i miss summer so badly

 
summer.
 
 
Linne - forever21 /  skor - converse /  shorts - här

» kladdis

Hade håltimme sista lektionen så fick sluta strax före två. Firade med att baka en kladdig kladdkaka direkt när jag kom hem och my lord va god den blev! Helt perfekt tillsammas med några avsnitt av the O.C och, som vanligt, massa te. Ulitimat eftermiddag typ. 
Strax ska jag ta en promenad med Nora och efter det väntar massa tråkiga måste-göras-grejer. Ska tvätta, så jag har något att ta med mig till London, plugga och dusha. Ugh
 

» barnvakts helg

Frukost bestående av grönt te + två ägg
 
Har haft en ganska händelselös helg så har knappt haft något att skriva om. Mina föräldrar är på clownkurs så jag har varit barnvakt hela helgen åt min lillasyster. Badat, fikat och pluggat. Bättre kan det inte bli, haha. Igår kväll var jag hemma hos Anna på middag också. Det blev en pluggkväll med mikromat, pizza och te. Mysigt men det finns ju bättre sätt att spendera sin lördagkväll på än med NO-boken. ;) 
 
Har förresten fixat min kamera nu också så äntligen kan ni få ordentliga bilder. Bloggar senare, puss!

» serier

Här kan ni se ravenswood, (re)volt, The O.C, Hela sverige bakar och Elsas värld
 

» mys

Den här dagen startade på värsta möjliga sätt. Försov mig och vaknade inte förns en kvart innan skolan började, hann alltså varken fixa mig eller äta frukost. Haha så typiskt mig.. Men överlevde dagen i alla fall, hann till skolan i tid och kände mig hyffsat pigg! Hade dessutom ett matteprov som det gick jättebra på så dagen blev okej ändå.
Efter skolan åkte jag hem till mormor och pausade där ett tag med några avsnitt av The O.C och Ravenswood, skönt! Är dock hemma nu och har lite planerat med Nora så vi hörs sen, puss!
Det får duga med mobilbilder tills kameran är bra igen haha
 
 

» brownies

det har blivit något fjux med min kamera så ljuset blir fel, därav den fula bilden
 
Ingredienser:
150g smör
3 ägg
2,5 dl mjöl
1,5 dl socker
0,5 tsk bakpulver
0,75 dl kakao
Lite blockchoklad
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 150 grader
Vispa ägg och socker pösigt
smält smöret i en kastull och blanda sedan i kakao. Rör till en jämn smet
Häll ner smörblandingen i äggsmeten och blanda sedan i bakpulver och mjöl
Bred ut på en plåt och stoppa in i ugnen i ca 30-35 min beroende på hur kladdiga de ska bli
Låt kakan svalna och bred sedan på så mycket smält blockchoklad som du vill ha
Stoppa in i kylen och servera sedan!
 

» Elsas varld

Hejhej. Har fått ganska mycket gjort idag. Ett prov avklarat, lämnat in ett paket hos posten osv. Hann med att baka brownies med Nora också, kan lägga upp recept och bilder senare. Måste plugga lite ikväll men förutom det ska jag bara mysa i sängen med några avsnitt av Elsas Värld och Hela sverige bakar + massa te. Har lite ont i halsen så tror att det kan vara bra för mig att vila. Puss!
Du kan se serien HÄR♥

» London


So happy! 

På torsdag nästa vecka åker jag äntligen till London tillsammans med mamma. Vi kommer vara där från torsdag till söndag och har redan planerat en massa kul att göra. Shopping, Afternoon Tea, the shard... Vi kommer bo på ett hotell vid Oxford Street, ska bli riktigt skönt. Nära till alla bra affärer som AF, Victorias Secret, primark, forever21 osv. Ser verkligen fram emot det!
Puss

» dagens

Idag: Jeans - DrDenim // Kofta - Gina Tricot // Armband - Present

» perfection

Jag idag. Fast lite gladare

Vaknade strax före sju idag och var ovanligt pigg. Sjukt skönt verkligen men kanske inte så passande efter som jag har lång-sovmorgon på tisdagar = snooza klockan hur länge man vill. Men gick upp i alla fall, tog en långdusch och läste lite så det lönade sig ändå.
Efter skolan badade jag med pappa och det var verkligen jättemysigt, borde göras oftare! Sen handlade vi en snabbis och nu är jag äntligen hemma och ska precis starta ett avsnitt av the O.C + lite te på det. Perfekt kväll♥

» Haul

Älska stillbilder...
 
 

» peak

Här får ni en peak på det jag hade på mig idag. Koftan är från Street One, linnet från göteborg och klockan fick jag i födelsedagspresent men den kan köpas på Ur&Penn.
 
Vakande pigg idag trots att jag inte somnade förns kanske halv tre. Sen rullade dagen på och efter skolan tog jag lite bilder till min nya header (som förhoppningsvis kommer upp idag) och följde med Nora till Farsta. Hade egentligen inte tänkt köpa något men hittade precis en sån jacka på Cubus som jag letat efter och då var jag bara tvungen att ha den. ♥
 

» instaweek + nystart

Jag har varit väldigt frånvarande från bloggen den senaste veckan och de få inlägg jag lyckats få upp har varit pinsamt dåligt gjorda men nu är det slut på det. Det blir en nystart med nya inlägg, ny energi och ny design.
 

» fotoutrustning

Kamera: Nikon d7000 / Objektiv: Nikon 18-200mm f/3.5 
Minneskort: 32gb / Stativ: Velbon c-600 mini pro

» the impossible

Såg just filmen The Impossible  som gick på bio för ett tag sedan. Måste säga att det är en av dom bästa och finaste filmerna jag har sett, se den!
 

» Uggs.