» ansiktsmask, torr hy

steg 1
Detta gör du för att öppna upp dina porer så att ansiktsmasken som du snart ska applicera ska få bättre effekt.
*Koka upp vatten och häll över det i en skål.
*Sätt dig och håll huvudet över ångbadet. För maxat resultat, lägg en handuk över huvudet så att ångan stannar där.
*Sitt i minst 10 min
 
Steg 2
Denna peeling gör du för att skrubba bort alla döda hud celler osv.
*Blanda lite socker med olivoja
*Gnugga geggan i ansiktet och skrubba ordentligt.
*Skölj bort med ljummet vatten.
 
Steg 3
Ansiktsmasken är för er med torr hy. Jag har själv det och shieet.. Min hy har helt ärligt blivit mycket mjukare och "fuktigare"! Awesome!
*Blanda 1 äggula, 1 avokado och 2 msk olivolja. Ta gärna i lite honug också!
*Mosa ihop allt till en jämn "smet"
*Lägg på ansiktet och låt den sitta i 10-15 min.
*Skölj av med ljummet vatten.
*När allt är borta är ett tips att lägga på en återfuktande kräm som pricken över i:et.
 
Voila, klart! (Tänk på att precis efter att du tagit bort masken så kan din hud se röd ut etc. Få inte panik! Bäst resultat syns först dagen efter!)
detta inlägg har jag skrivit helt själv så en fet copyright på det. ©
 



Kommentera inlägget här:

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (lovar ska inte säga till nån)

Har du en blogg också?

Kommentar:

Trackback